wtorek, 22 października 2013

Od kuchni: owsianka niejedno ma imię.

Jakoś nigdy nie byłam fanką śniadań... Rano w zupełności satysfakcjonował mnie kubek kawy, ale tylko do czasu, kiedy zbuntował się mój żołądek. Zaczęłam szukać pomysłów na coś zdrowego, szybkiego i smacznego. I tak oto na stałe zagościła u mnie owsianka :)

Myślicie, że to nuda? A wcale nie! Można ją modyfikować na wszelkie sposoby, w zależności co kto lubi: można dodać różne owoce, orzechy, ziarna, bakalie czy nawet masło orzechowe lub krem czekoladowy. 
Moja ulubiona wersja, którą najczęściej zjadam to banany + cynamon. 

A jak ją robię?


Do miseczki dodaję:
  • 4 łyżki płatków owsianych błyskawicznych (firmy Kupiec, bo mam pewność, że się ugotują)
  • ok. 2/3 szklanki mleka sojowego (zwykłe mi nie służy, ale sprawdzi się równie dobrze :))
Później mieszam i wstawiam do mikrofalówki na 1 min 40s maksymalnej mocy.

Gdy owsianka jest gotowa to jeszcze raz mieszam i zostawiam na kilka minut żeby przestygła i bardziej napęczniała. Jeśli jest za gęsta to można dolać więcej mleka wedle upodobania.
Następnie przygotowuję 'wkładkę'. Jak już wspomniałam najczęściej używam bananów, raz je kroję, raz rozdrabniam widelcem na mus a na koniec doprawiam cynamonem.


Pyszna jest też wersja jabłko + cynamon.

A jeśli akurat jest dostęp do owoców sezonowych to wyczarować można  coś takiego:

 

Truskawki, nektarynka i listki mięty to genialne połączenie na letnie dni!


I obowiązkowo szklanka wody :)

 Już tak przyzwyczaiłam się do mojego śniadania, że jak czasami zjem coś innego to aż mi dziwnie. Błonnik zawarty w płatkach jest świetną 'miotełką' dla naszego układu pokarmowego, ale o tym wszyscy wiemy.

Wystarczy trochę pokombinować i okazuje się, że można jeść i smacznie i zdrowo!

Śpijcie dobrze,
Kia xx





3 komentarze:

  1. ślinka cieknie :)P
    Dodaje do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostałaś nominowana przez nas do LBA! Więcej informacji na naszym blogu :)

    OdpowiedzUsuń